Bytte av tjenesteplattform – fortsatt samme gode dekning!

I høst lanserer vi ny tjenesteplattform i Saga Mobil. Vår nye plattform er utviklet for at vi skal kunne tilby våre kunder nye og spennende produkter og tjenester. Endring av plattform innebærer også bytte av simkort, men du vil fortsatt ha samme gode Telenordekning!
Alle våre kunder vil få tilsendt nye simkort, og vi vil sende SMS til den enkelte bruker med tidspunkt for bytte av simkort

Vi gleder oss til å tilby flere og bedre tjenester til deg, og alle nye kunder i Saga Mobil!

Slik skifter du simkort

Vi bytter nå til ny teknisk tjenesteplattform, som medfører at alle våre kunder må bytte SIM-kort for at abonnementet skal fungere. Ditt nye simkort er på vei, og kanskje du allerede har mottatt dette i posten. Vi har sendt deg dato for aktivering på SMS, og du finner også datoen på Min Side.

Kan jeg endre dato for aktivering?


Ja, det går fint. Dette endrer du enkelt på Min Side under «Ditt SIM-bytte».

Når skal jeg sette inn mitt nye simkort?

Sett inn ditt nye simkort på avtalt tidspunkt. Slå av mobilen helt og slå den på igjen. Skulle du sette inn simkortet før avtalt tidspunkt, så vil du ikke få dekning. Sett da tilbake ditt gamle simkort frem til avtalt tidspunkt.

Du bør oppdatere mobilen

Det er viktig at du sjekker at mobilen din er oppdatert til nyeste operativsystem iOS og Android for din telefon.

Har du ikke mottatt SIM-kort?
Normalt tar det 5-7 dager fra vi sender simkortet til du mottar det i posten. Hvis du ikke har mottatt simkort dagen før aktiveringsdatoen for det nye simkortet, må du gjøre følgende:

  1. 
Utsett datoen på Min Side før kl 23.00 dagen før aktivering.
  2. Meld ifra til oss på denne siden så sender vi ut nytt simkort til deg.

Er SIM-kortet sendt til feil adresse?
Hvis simkortet er sendt til feil adresse kan du melde ifra om dette på denne siden – så sender vi ut nytt SIM-kort til riktig adresse.

Jeg har satt inn simkortet, men kommer ikke på nett

Har du forsøkt å aktivere det nye simkortet før avtalt tidspunkt for bytte, vil du ikke komme på nett. Sett da tilbake ditt gamle simkort frem til avtalt tidspunkt.
Av og til kan det være en forsinkelse i aktiveringen i mobilnettet. Slå av telefonen og vent noen minutter før du slår den på igjen. Da vil du som regel oppleve at alt er i orden og du kan bruke telefonen din som normalt. Hvis det skulle ta mer enn 10 minutter uten at du er kommet på nett igjen, kan du ta kontakt med oss ved å benytte kontaktskjemaet nedenfor, eller pr. telefon slik at vi kan undersøke hva som kan være årsaken til manglende dekning.

Hvis mobilen din ikke får kontakt med SIM-kortet kan du ta kontakt med oss ved å benytte kontaktskjemaet nedenfor

Mobildata og MMS
Hvis ikke APN innstillingene blir lastet inn automatisk, kan du få tilsendt innstillingene til telefonen på nytt ved å følge denne linken https://saga.prod.erate.no/saga

VOLTE
Hvis du ikke får brukt internett når du er i samtale, må du aktivere VOLTE på telefonen.

Samtale Venter
Hvis samtale venter ikke virker når du har byttet simkort må du aktivere det på nytt i telefonen din. Sjekk brukerveiledning for din mobil.

Kontakt oss – hastesak simkortbytte

Følg oss på sosiale medier