Kjære kunde!

I høst lanserer vi en ny tjenesteplattform i Saga Mobil. Vår nye plattform er utviklet for at vi skal kunne tilby flere og bedre tjenester til våre kunder! Hva betyr så lanseringen for deg? Du vil etter hvert få tilgang til nye produkter og tjenester, vi skal forbedre vår faktura, og vi får et nytt mobilt sentralbord med en rekke nye muligheter og funksjoner for våre bedriftskunder.

Endring av plattform innebærer et bytte av simkort. Vi vil i løpet av høsten sende simkort til alle våre kunder, og dette vil skje over en periode på to til tre måneder. De første kundene vil motta nytt simkort i løpet av september.

Vi gleder oss til å tilby flere og bedre tjenester til deg, og alle nye kunder i Saga Mobil!

Slik skifter du SIM-kort

Vi bytter nå til ny teknisk tjenesteplattform, som medfører at alle våre kunder må bytte SIM-kort for at abonnementet skal fungere. Ditt nye SIM-kort er på vei, og kanskje du allerede har mottatt dette i posten. Vi har sendt deg dato for aktivering på SMS, og du finner også datoen på Min Side.

NB! Endre dato for aktivering av SIM-kortet? Dette endrer du enkelt på Min Side under «Ditt SIM-bytte».

Informasjon om aktivering

Kan jeg endre dato for aktivering?

Ja, det går fint. Dette endrer du enkelt på Min Side under «Ditt SIM-bytte».

Når skal jeg sette inn mitt nye SIM-kort?

Sett inn ditt nye SIM-kort på avtalt tidspunkt. Slå av mobilen helt og slå den på igjen. 

Skulle du sette inn SIM-kortet før avtalt tidspunkt, så vil du ikke få dekning. Sett da tilbake ditt gamle SIM-kort frem til avtalt tidspunkt.

Du bør oppdatere mobilen

Det er viktig at du sjekker at mobilen din er oppdatert til nyeste operativsystem (iPhone iOS 17, Android 14).

Har du ikke mottatt SIM-kort?
Normalt tar det 5-7 dager fra vi sender sim-kortet til du mottar det i posten. Hvis du ikke har mottatt SIM-kort dagen før aktiveringsdatoen for det nye simkortet, må du gjøre følgende:

  1. 
Utsett datoen på Min Side før kl 23.00 dagen før aktivering.
  2. Meld ifra til oss på denne siden så sender vi ut nytt SIM-kort til deg.

Er SIM-kortet sendt til feil adresse?
Hvis SIM-kortet er sendt til feil adresse kan du melde ifra om dette på denne siden – så sender vi ut nytt SIM-kort til riktig adresse.

Vil BankID på mobil fungere etter jeg bytter SIM-kort?

BankID på mobil er nå utfaset, og du finner mer informasjon på BankID sin hjemmeside. Hvis du allerede har lastet ned BankID-appen vil denne fungere som normalt. Hvis du ikke har lastet ned appen anbefaler vi at du gjør det nå. Evt kan du ta kontakt med din bank for å hjelp med å aktivere BankID-appen.

Jeg har satt inn SIM-kortet, men kommer ikke på nett

Har du forsøkt å aktivere det nye SIM-kortet før avtalt tidspunkt for bytte, vil du ikke komme på nett. Sett da tilbake ditt gamle SIM-kort frem til avtalt tidspunkt.

 Av og til kan det være en forsinkelse i aktiveringen i mobilnettet. Slå av telefonen og vent noen minutter før du slår den på igjen. Da vil du som regel oppleve at alt er i orden og du kan bruke telefonen din som normalt. Hvis det skulle ta mer enn 10 minutter uten at du er kommet på nett igjen, kan du ta kontakt med oss ved å benytte kontaktskjemaet nedenfor, eller pr. telefon slik at vi kan undersøke hva som kan være årsaken til manglende dekning.

 Hvis mobilen din ikke får kontakt med SIM-kortet kan du ta kontakt med oss ved å benytte kontaktskjemaet nedenfor.

Kontakt oss – hastesak SIM-kortbytte

Følg oss på sosiale medier