.

Kundeservice

Velkommen til Saga Mobil kundeservice og supportforum! Still spørsmål, rapporter problemer og hjelp oss med forslag og ideer!

I forumet finner du:
  • Fakturaspørsmål
    Som f.eks. hvordan kan jeg se hvilken fakturaer som er betalt?
  • Min Side
    Hjelp til selvbetjening på Min Side eller i Min Side appen.
  • Tjenester
    Som f.eks. jeg vil skjule nummeret mitt, er det mulig?
  • Abonnement
    Jeg har tastet feil PIN-kode? Hva gjør jeg?
  • Mobilbruk i utlandet

Forumet finner du ved å klikke HER

Å bli kunde hos Saga Mobil skal være enkelt. Nedenfor finner du svar på vanlige spørsmål som kunder stiller oss:

Bindingstid

Våre standard mobilabonnement har ingen bindingstid.

Si opp forrige leverandør

Ved overføring av ditt eksisterende nummer ordner vi med oppsigelse av abonnement hos din nåværende leverandør. Vi gjør oppmerksom på at et eventuelt bruddgebyr fra din nåværende leverandør ikke refunderes.

Overføre nummer

Dersom du ønsker å bruke ditt eksisterende nummer ved bestilling av abonnement hos oss skal du fylle inn nummeret ved bestilling.

Inkludert bruk

Roaming er inkludert i alle våre privat+ abonnement. Alt som er inkludert i abonnementet ditt av data, MMS, SMS og minutter kan brukes i hele EU/EØS til samme pris som i Norge. Det er egne priser fra Norge til utlandet, land utenfor EU/EØS, skip, fly og for spesialnummer.

Dekning

Som kunde hos Saga Mobil får du den samme suverene dekning og kapasitet som Telenors egne kunder.

Kredittvurdering

Ved inngåelse av abonnement vil det bli foretatt en kredittvurdering. Alle kunder i Saga Mobil må være kredittverdige.

PIN og PUK

PIN og PUK finner du på baksiden av simkortet som fulgte med vårt velkomstbrev. Du finner også kodene på Min Side.

Dersom du har endret PIN-koden din til en selvvalgt kode, vil ikke dette være oppdatert på Min side. Da kan du eventuelt taste feil tre ganger slik at din mobiltelefon ber deg om PUK-kode i stedet. Da får du sette ny PIN-kode igjen.

Bytte PIN-kode: Mange telefoner lar deg bytte PIN-kode til SIM-kortet ditt via innstillingsmenyene, gjerne lokalisert under «sikkerhet» eller lignende. Det finnes imidlertid en kjappere metode som virker på alle telefoner. Slik går du frem:
Tast inn **04*gammel PIN-kode*ny PIN-kode*ny PIN-kode#
Trykk Ringe-knappen (det grønne røret)
Du har fått ny PIN-kode!

Vi sender faktura til våre kunder i begynnelsen av hver måned, og vi har 14 dagers betalingsfrist. Man kan velge mellom faktura på papir, e-post og avtalegiro.

Innholdstjenester

Ønsker du informasjon om hvem et 4- eller 5-sifret nummer tilhører, hva en innholdstjeneste er, eller hvordan du sperrer eller åpner for bruk av tjenester via SMS? Her finner du svar på det meste.

Dette er innholdstjenester

Innholdstjenester er en betegnelse for tjenester som bestilles og betales via SMS. Tjenesten belastes ved at du mottar en SMS fra et 4- eller 5-sifret nummer, eller ved at du klikker på en link i meldingen for å gjennomføre et kjøp.

Selve tjenesten kan være alt betaling av bussbilletter, parkering og til stemmegivning. Noen innholdstjenester kan medføre at man starter å abonnere på et abonnement, f.eks. i forbindelse med svar på konkurranser. Da mottar du SMS/MMS som du belastes for jevnlig. Disse meldingene skal alltid inneholde informasjon om hvordan du avslutter tjenesten.

Hvilken innholdstjeneste betaler jeg for?

Å betale via SMS kan være svært praktisk når mobilen er det du har lettest tilgjengelig. Det er derimot ikke uvanlig å glemme hva man har kjøpt når mobilregningen kommer.

Den enkleste måten å se hvilke leverandører som har fakturert deg for innholdstjenester er å logge inn på strex.no/minside. Her finner du en full oversikt over hva du har blitt belastet for sammen med kontaktinformasjon til hver enkelt leverandør.

Les mer om Strex og mobilbetaling

Sperre for innholdstjenester

Sperring av SMS-innholdstjenester er gratis, og endringen trer i kraft dagen etter at du aktiverer eller deaktiverer sperren.

1. Logg inn på Mine sider
2. Velg Tjenester
3. Velg Sperr CPA (Innholdstjenester)
4. Velg Bekreft endringer

Innholdstjenester som ikke bruker Strexi

7001 – Google Play / 7004 – App Store
Om 7001 eller 7004 vises under innholdstjenester på din faktura, tilhører disse henholdsvis Google Play og App Store. Disse numrene gjelder applikasjon eller liknende som er kjøpt og betalt med mobilfaktura istedenfor kredittkort.

Ønsker du mer informasjon om hva som er kjøpt, finner du dette i applikasjonen eller ved å kontakte leverandøren direkte.

Vær oppmerksom på at både Google Play og App Store har en sikkerhetssperre som gjør at det ikke er mulig å kjøpe for mer enn 2800,- i løpet av 35 dager.

• 7001 – Google Play
• 7004 – App Store

Uenig i fakturert beløp?

Ønsker du å klage på et beløp knyttet til kjøp av innholdstjenester, finner du kontaktinformasjon til innholdsleverandøren på Strex sine sider. Klager og generelle henvendelser om en innholdstjeneste bør alltid rettes til leverandøren av innholdstjenesten.

Du kan finne kontaktinformasjon på strex.no/minside

Skulle du trenge hjelp eller veiledning utover dette, kan du kontakte kundeservice.

Første faktura er høyere enn forventet

Alle våre abonnement faktureres en måned på forskudd. Det vil si at hvis du eksempelvis blir kunde den 15.ende i en måned, vil første faktura betale faste avgifter for perioden 15.ende og ut måneden i tillegg til neste måned. Fra faktura nummer to betaler du kun én månedsavgift om gangen.

Fakturakopi og spesifikasjoner

Fakturakopi og spesifikasjon kan du laste ned på Min Side.

Avtalegiro og e-faktura

Som kunde i Saga Mobil kan du motta faktura via avtalegiro. Dette registreres i din nettbank, etter at du har mottatt første faktura fra oss. Denne betales som normalt, men neste faktura vil bli belastet i henhold til avtalegiro. Godta forespørsel om avtalegiro fra Saga Mobil i din nettbank, og din faktura blir fra neste måned sendt automatisk til din nettbank. Du kan også kontakte banken din for å få hjelp til å registrere avtalegiro.

Vi tilbyr per dags dato ikke e-faktura, men vi jobber med å få dette på plass.

Bestille nytt SIM-kort

Du kan bestille nytt SIM-kort til ditt eksisterende abonnement på Min Side. Hvis det er et helt nytt abonnement du ønsker, så bestilles dette via våre bestillingssider. Du kan også bestille et tvillingkort eller datakort ved å kontakte Kundeservice.

Operatørlås

Saga Mobil har ikke operatørlåste telefoner. Hvis du har byttet til Saga Mobil og din mobil ikke vil virke med simkort fra Saga Mobil har telefonen operatørsperre fra din tidligere leverandør. For at din mobil skal kunne virke med simkort fra Saga Mobil, må operatørlåsen deaktiveres. Du må derfor ta kontakt med kundeservice hos din tidligere operatør og be om å få tilsendt kode for deaktivering av operatørsperre.

Ved henvendelse til kundeservice vil du bli bedt om å oppgi en IMEI-kode. Denne koden (15 siffer) finner du på telefonen bak batteriet, eller ved å taste *#06#. Her er lenker til veiledninger for fjerning av operatørlås hos Telenor og Telia.

Har du operatørlåst iPhone kan du først forsøke å låse opp telefonen via veiledningen du finner på tidligere operatørs hjemmeside. Hvis dette ikke fungerer, forsøk følgende fremgangsmåte:

  1. Ta kontakt med kundeservice hos operatøren hvor du kjøpte telefonen. De legger inn en bestilling hos Apple om at telefonen skal frigjøres for operatørlås.
  2. Med nåværende SIM-kort satt inn i telefonen, kobler du din iPhone til PC/MAC med medfølgende kabel, synkroniserer og tar sikkerhetskopi. Dette gjøres via iTunes, som kan lastes ned via apple.com.
  3. Uten å koble iPhone fra PC/MAC bytter du simkortet i telefonen med simkort fra Saga Mobil. Trykk på Restore og iTunes vil slette all informasjon fra din iPhone.
  4. Etter at prosessen med å fjerne all informasjon på iPhone er fullført, må telefonen reaktiveres. Når dette er fullført er telefonen uten operatørlås og SIM-kortet fra Saga Mobil vil fungere slik det skal.
  5. Last inn igjen sikkerhetskopi fra iTunes og synkroniser.

MMS- og Internettinnstillinger

APN for kunder som har fått tilsendt nye SIM-kort

Ønsker du å få tilsendt APN innstillingene for ditt nye SIM-kort, kan du klikke her.

For kunder som ikke har mottatt nytt simkort finnes innstillingene lengre ned på siden.

Manuelle innstillinger for iPhone/iOS

Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Sjekk at Mobildata er aktivert (grønn)

Sjekk at MMS er aktivert:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Meldinger
  • Sjekk at MMS-meldinger er aktivert (grønn)

Legg inn innstillinger for MMS og Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Velg Mobildatavalg
  • Velg Mobildatanettverk
  • Under Mobildata skal APN være utfylt med internet (Brukernavn og passord skal stå blanke)

Under MMS skal følgende være fylt ut:

  • APN: mms
  • MMSC: http://mms.media

Manuelle innstillinger for Android:

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.

Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Under Nettverkstilkoblinger, velg Flere nettverk
  • Velg Mobilnett
  • Sjekk at Mobildata er haket av

Legg så inn innstillinger for MMS og Internett:

  • Mobilnett
  • Velg Tilgangspunktnavn
  • Trykk på plusstegnet til venstre for menyknappen
  • Navn: Saga Mobil Internet
  • APN: internet
  • Godkjenningstype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protokoll: IPv4
  • APN-Roaming protokoll: IPv4

Tilgangspunkt MMS

  • Navn: MMS Saga Mobil
  • APN: mms
  • MMSC: http://mms.media
  • APN-Type: mms
  • Lagre
  • Marker det nye tilgangspunktsnavnet for at dette skal brukes

 

APN for kunder som IKKE har byttet simkort

Manuelle innstillinger for iPhone/iOS

Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Sjekk at Mobildata er aktivert (grønn)

Sjekk at MMS er aktivert:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Meldinger
  • Sjekk at MMS-meldinger er aktivert (grønn)

Legg inn innstillinger for MMS og Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Velg Mobildatavalg
  • Velg Mobildatanettverk
  • Under Mobildata skal APN være utfylt med telenor.smart (Brukernavn og passord skal stå blanke)

Under MMS skal følgende være fylt ut:

  • APN: telenor.smart
  • MMSC: http://mmsc
  • MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no:8080
  • Maks MMS-størrelse: 2097152

Manuelle innstillinger for Android:

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.

Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Under Nettverkstilkoblinger, velg Flere nettverk
  • Velg Mobilnett
  • Sjekk at Mobildata er haket av

Legg så inn innstillinger for MMS og Internett:

  • Velg Tilgangspunktnavn
  • Trykk på plusstegnet til venstre for menyknappen
  • Navn: Telenor
  • APN: telenor.smart
  • MMSC: http://mmsc/
  • MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no
  • MMS-port: 8080
  • MCC: 242
  • MNC: 01
  • Godkjenningstype: PAP
  • APN-protokoll: IPv4/IPv6
  • Lagre
  • Marker det nye tilgangspunktsnavnet for at dette skal brukes

Aktiver eSIM fra Saga Mobil på din Apple Watch

Før du starter aktivering, må du kontrollere at du har nyeste versjonen av iOS og watchOS på enhetene. Aktiveringen av eSIM kan feile dersom enhetene ikke er oppdaterte.

  • Gå inn på Watch-appen på din iPhone
  • Trykk på Min klokke-fanen
  • Inne på Watch-appen velger du Mobilnett
  • Trykk deg videre på Konfigurer mobildata

Får du ikke mulighet til å trykke på Konfigurer mobildata, anbefaler vi deg gå ut av Watch-appen og starte prosessen på nytt.

eSim

eSIM er et innebygd, elektronisk SIM-kort. Med eSIM trenger du ikke å sette inn et fysisk SIM-kort i mobilen, nettbrettet eller smartklokken. eSIM aktiveres digitalt og eSIM virker på samme måte som et vanlig fysisk SIM-kort. Du kan aktivere eSIM på inntil fire enheter på ditt abonnement, som hovedsim, tvilling og to dataenheter.

Med eSIM kan du koble utvalgte telefoner, nettbrett og smartklokker som har støtte for eSIM til mobilnettet eller trådløse nett. Det betyr at du ikke trenger å ha mobilen i nærheten, eller være koblet til blåtann for å være på nett med eks. smartklokken din.

Enheter med eSIM som støtter aktivering med QR-kode er først ute. Dette er klokker, nettbrett  og telefoner med Android- og IOS operativsystem. Apple Watch aktiverer du via iPhone.

Har du en enhet som du ønsker å bytte til eSIM på, kan du bytte på ‘Min Side’ på sagamobil.no, eller i vår ‘Min Side’ mobilapp. Her finner du brukerveiledning for bytte til eSIM.

BankID

BankID på mobil fungerer per i dag ikke med eSIM. Hvis du bare bruker eSIM må du benytte BankID kodebrikke eller en ny BankID-app. Ønsker du fortsatt å bruke BankID på mobil, må du inntil videre ha et fysisk simkort installert i enheten din.
NB! BankID arbeider med en ny app som skal løse problemet med eSIM.

Kundeservice

Trenger du hjelp med aktivering av eSIM på din enhet? Ta kontakt med kundeservice på tlf. 917 69 000, eller kundeservice@sagamobil.no

Betal med Vipps

Det er enkelt å bruke Vipps til å betale for ekstra mobildata på ditt mobilabonnement. Det eneste du må gjøre er å gå inn på Min Side eller i Saga Mobil Min Side app og velge hvilken datapakke du har behov for. Har du ikke installert vår mobilapp på telefonen din finner du den i App Store og Google Play.

  • Ekstra datapakke på 1GB, 5GB eller 10GB.
  • Kjøp mer data og betal med Vipps.

Sperre abonnement

Hvis du har mistet eller blitt frastjålet mobiltelefonen din, eller ønsker å sperre ditt abonnement, kan du gjøre dette på Min side. Klikk på  arkfanen Simkort og velg Sperre simkort i nedtrekksmenyen. Du kan også kontakte kundeservice på tlf 917 69 000 mellom kl 08:00 og 16:00. Ønsker du å sperre abonnementet ditt etter åpningstid kan du ringe kundeservice  på 917 69 00 og følge den automatiske telefonbeskjeden. Legg igjen ditt navn og nummer, samt en firesifret kode som du må huske når du skal gjenåpne abonnementet.

NB! Vi gjør oppmerksom på at det er behandlingstid på eposter mottatt utenom våre åpningstider på kundeservice.

Gjenåpne abonnement

For å gjenåpne et sperret abonnement må du kontakte kundeservice på tlf 917 69 000 i vår åpningstid.

Hvis ditt abonnement har blitt sperret grunnet manglende betaling, er det viktig at du betaler din faktura snarest. For at vi skal kunne gjenåpne ditt abonnement raskt må vi ha kvittering av innbetaling gjort i bank. Send denne på e-post til kundeservice@sagamobil.no og merk den med mobilnummeret ditt. Alle utestående faktura må være betalt for at vi skal kunne gjenåpne ditt abonnement.

Bruk i utlandet

Bruk innenfor EU/EØS er inkludert i ditt abonnement. Eks: Har du 1 GB inkludert i ditt abonnement, kan denne også brukes på reiser innen EU/EØS. Du kan i tillegg bestille ekstra datapakke(r) på Min Side, eller hos kundeservice. Datapakken(e) gjelder for bruk både i Norge og EU/EØS.

De nye reglene for bruk av mobilabonnement på reise i EU/EØS innebærer at sluttbruker ikke skal betale ekstra for samtaler, SMS eller datatrafikk på reise i disse landene. Reglene gjelder ikke når sluttbruker ringer fra Norge og til utlandet.

Saga Mobil AS stiller samtidig krav om «Rimelig bruk» (Fair Use Policy) for bruk i EU/EØS området. Disse er i tråd med retningslinjene til NKOM.

  • Sluttbruker må være innbygger eller ha andre stabile forbindelser til Norge.
  • Sluttbruker må over en fire måneders periode oppholde seg og bruke mobilen mer hjemme i Norge enn på reise i EU/EØS-land.

Før du reiser anbefaler vi at du sjekker priser for området du skal til, da prisene kan variere en god del. Vær spesielt oppmerksom på priser for mobilsurfing. Når du ankommer ditt reisemål, vil du motta en SMS fra Saga Mobil som inneholder priser i landet du befinner deg i. Oversikt over våre utlandspriser finner du Saga Mobil privat eller Saga Mobil bedrift.

Har du problemer med å få ditt abonnement til å fungere i utlandet, kan det være at du benytter deg av feil operatør. Saga Mobil har gjennom Telenor avtaler med spesifikke leverandører i hvert land, og det er derfor ikke alle operatører i utlandet man kan benytte. Saga Mobil har de samme avtalene i utlandet som Telenor har.

Når du blir kunde i Saga Mobil må du registrere BankID på nytt i nettbanken. Dette gjør du ved å logge deg inn i nettbanken med din kodebrikke, eller ved å kontakte din bankforbindelse for å få hjelp til å registrere tjenesten.

Tvilling- og DataSim

Med abonnement fra Saga Mobil kan du ha inntil 4 simkort knyttet til ditt mobilabonnement. Hovedkort, tvilling tale, datakort 1 og datakort 2.

Du kan bestille i ekstra simkort til ditt abonnement i vår MinSide App,  på MinSide på sagamobil.no, eller ved å kontakte kundeservice på telefon 917 69 000. Du kan også sende epost til kundeservice@sagamobil.no

Nyttig å vite om bruk av tvilling tale, datakort 1 og datakort 2

Tvilling Tale:
Med Tvilling Tale får du et ekstra simkort knyttet til ditt mobilnummer, og er en nyttig tjeneste for deg som ønsker å bruke to mobiler. Med tvilling-SIM har du ett abonnement, to mobiler og ett mobilnummer.

Når noen ringer deg og begge mobilene er på, vil det ringe på begge samtidig. Ditt tvilling-SIM har et eget nummer, men når du ringer ut vil det være ditt vanlige mobilnummer som vises hos mottaker av samtalen. Dette gjelder uavhengig av hvilken mobiltelefon du ringer fra, så lenge du befinner deg i Norge (fra utlandet vil ditt tvilling-nummer vises). Det samme gjelder når du sender/mottar SMS. Du kan i tillegg ringe ut fra begge mobiltelefonene samtidig.

  • Det er ikke mulig å ringe mellom mobilene da dette er en enbrukertjeneste.
  • Meldinger som sendes fra tvilling SIM til et fire- eller femsifret nummer, vil bruke nummeret til Tvilling-SIM som avsenderadresse. Svar fra tjenesten vil derfor komme til mobilen som benytter tvilling-simkortet.
  • Noen spesialmeldinger til hoved-SIM blir ikke kopiert til tvilling-SIM. Eksempel på meldinger som ikke kopieres er telefonoppsett (WAP, MMS), MobilHandel, MMS-varsel og SMS med prisinformasjon i utlandet.
  • Hovedkortet styrer all viderekobling. Du bestemmer selv hvor samtalene skal viderekobles til. Men de blir automatisk viderekoblet til Mobilsvar når mobiltelefonen med tvilling-SIM er opptatt, eller når mobiltelefonen med hovedkortet befinner seg utenfor dekning eller er slått av, og du ikke svarer på mobiltelefonen med tvillingkortet.

Datakort 1 og 2:
Med datakort 1 og datakort 2 kan du bruke 2 ekstra mobile enheter på ditt abonnement.

NB! Den inkluderte datamengden i abonnementet gjelder også for bruk av mobildata på tvilling tale, datakort 1 og datakort 2.

Datakontroll utland

Datakontroll Utland er forbrukskontroll-tjeneste for datatrafikk i utlandet som automatisk er aktiv. Tjenesten vil sperre for datatrafikk i utlandet når forbruk har nådd 500,- i kalendermåneden. Når 80 % av beløpsgrensen er nådd, vil det bli sendt et varsel med informasjon om forbruk.

Dersom du ønsker å fortsette datatrafikken i utlandet kan du sende kodeord FORTSETT UTLAND til 1999. Dersom du har valgt å fortsette ditt forbruk, vil du IKKE motta flere forbruksvarslinger før du har brukt 80% av en øvre beløpsgrense på kr 20.000,00. Bruk av data vil bli sperret når man har brukt 100% av beløpsgrensen.

Hvis du har valgt å ikke fortsette datatrafikk utland, vil du automatisk bli sperret for datatrafikk i utlandet ut inneværende måned, når grensen er nådd. Du vil motta et varsel som informerer om dette. Grensen på 500,- vil automatisk aktiveres igjen neste måned.

Ved å sende kodeord STATUS UTLAND til 1999 får du en melding med informasjon over ditt dataforbruk i utlandet hittil inneværende måned.

Dersom du ikke lenger ønsker å benytte tjenesten kan du sende kodeord STOPP UTLAND til 1999. Du vil da ikke lenger motta varsler eller bli sperret ved et nådd forbruk på kr 500,-

Vilkår og oppsigelse

  • Vilkår: Du kan lese våre vilkår her.
  • Oppsigelse: Oppsigelsestiden for privatpersoner er ut kalendermåneden oppsigelsen finner sted, med mindre annet fremkommer av Avtalen.

Forbruk utover inkludert data i abonnementet

Du vil få SMS varsel fra oss når ditt inkluderte forbruk av mobildata overstiger 80% av inkludert innhold. Bruk over inkludert data i abonnementet belastes med kr 0,39 pr MB opp til en makspris på kr 199,- pr mnd. Om du trenger ekstra datapakker (1GB, 5GB eller 10GB), kan du bestille det på «Min side» eller ved å kontakte Kundeservice. Datapakker gjelder for bruk både i Norge og EU/EØS. Ved kjøp av ekstra datapakke vil du bli belastet for prisen på din neste faktura, i tillegg til ditt faste månedlige beløp. Ubrukt data fra datapakken(e) legges til i Rollover, og blir med til neste måned. Maks oppspart data følger ditt abonnement, opp til dobbel mengde av månedlig datakvote. Du kan kjøpe så mange ekstra datapakker du vil. Ekstra datapakke bestilles via Saga Mobil MinSide app, MinSide på sagamobil.no, eller hos kundeservice.

NB! Ved endring til abonnement med mindre data i pakken, vil du ikke kunne ta med datamengden du har spart opp.

Data Rollover

Slik fungerer det:

  • Ubrukt mobildata fra din faste datapakke går automatisk videre til påfølgende måned.
  • Eksempel: Privat+ med 6 GB inkludert i abonnementet, og forbruk på 4 GB. 2 GB i Rollover til neste måned, og du har da 8 GB datapakke tilgjengelig.
  • Datamengden vil ikke kunne overstige dobbel datamengde, dvs. at et 6 GB abonnement maksimalt kan ha 12 GB data til disposisjon.
  • Bestiller du ekstra datapakke en måned vil ubrukt data i pakken bli med over i neste måned, men allikevel ikke kunne overstige det dobbelte av inkludert innhold i abonnementet
  • Data Rollover gjelder ikke første måned du er kunde, men fra første hele måned. Dvs. andre måneden i ditt kundeforhold.
  • Ved bytte til et større abonnement vil oppspart mobildata overføres til neste måned. Bytter du derimot til et mindre abonnement, kan du ikke ta med datamengden du har spart opp.

Bytte abonnement

  • Du kan selv endre abonnement på Min Side.
  • Endringen vil tre i kraft første dag i neste kalendermåned.
  • Du kan også endre ditt abonnement ved å kontakte vår kundeservice, telefon 03678, eller e-post kundeservice@sagamobil.no.

Eierskifte

Hvis du ønsker å endre eier for et telefonnummer, kan du foreta et eierskifte. Ved hjelp av et eierskifteskjema kan abonnementet enkelt overføres til en ny eier. Husk at eier av abonnementet alltid er juridisk og økonomisk ansvarlig. Eierskifteskjema finner du her. Ferdig utfylt skjema kan sendes til kundeservice@sagamobil.no

Som kunde i Saga Mobil har du Telenor-dekning. Alle våre kunder har samme dekning og kvalitet som Telenors egne kunder.

4G

Saga Mobil benytter Telenor sitt nett og vi tilbyr derfor 4G-dekning hvor Telenor tilbyr dette.

Hvordan få 4G-dekning?
  • Her kan du sjekke om området du befinner deg i har 4G dekning.
  • Mobiltelefonen du benytter må støtte for 4G.
  • Alle SIM-kort fra Saga Mobil er klargjort for 4G.

4G tale

Med 4G tale fra Saga Mobil får du bedre dekning

Tidligere har det ikke vært mulig å ringe fra 4G nett da dette har vært et mobilnett får databruk. Det er ikke lengre slik og med produktet 4G Tale kan du ringe fra 4G nett akkurat slik du er vant til fra 2G og 3G mobilnett. Det er mange fordeler med denne tjenesten, og det koster heller ikke noe ekstra.

Fordeler med 4G Tale

  • Bedre dekning for tale – ikke minst innendørs
  • Det går raskere å koble opp samtaler. Gjerne to til tre sekunder der det ellers kan gå opp mot 10 til 15 sekunder
  • Samtaler med 4G Tale har HD kvalitet
  • Du kan både prate og surfe på internett samtidig

Hvordan får du 4G Tale

  • Du trenger en mobiltelefon som støtter tjenesten 4G Tale
  • Du kan gå inn på «Min side» og aktivere produktet
  • Du får en SMS fra Saga Mobil som bekrefter at vi har aktivert 4G Tale på din mobil. Etter du har mottatt SMS, må du oppdatere din mobiltelefon med siste programvare -versjon. Slik gjør du det:
    • a) På Samsung: Innstillinger > Om enheten > Programvareoppdatering > Oppdater nå
    • b) På Sony: Innstillinger > Om telefonen > Programvareoppdateringer
    • c) På iPhone: Oppgrader til siste programvare. Last ned nye operatørinnstillinger ved å gå inn på Innstillinger/Generelt/Om… Aktiver 4G Tale ved å gå inn på Innstilinger>Mobilnett>Mobildatavalg>Aktiver 4G, og velg Tale og data
  • Slå av og på telefonen

Hvis du har spørsmål om tjenesten kan du ringe vår kundeservice tlf 03678

Wifi Tale

Har du trådløst nett – gir vi deg dekning!

Med WiFi Tale fra Saga Mobil kan du ringe og sende meldinger fra din mobiltelefon selv om du mangler dekning i mobilnettet. Alt du trenger er å være pålogget ditt trådløse nett med din telefon. WiFi Tale gir deg god innendørs dekning og samme gode samtalekvaliteten som du er vant til fra mobilnettet.

Dette er WiFi Tale

  • WiFi Tale gir deg mulighet til å ringe og sende meldinger via trådløse nett
  • Fungerer på alle trådløse nett i Norge
  • Det er sømløs overføring av samtale mellom WiFi tale og 4G- nettet
  • WiFi Tale er en del av ditt abonnement uten ekstra kostnad.

Fordeler med WiFi Tale

  • Bedret dekning innendørs for tale
  • Du bruker telefonen på vanlig måte når du skal ringe eller sende meldinger
  • Med WiFi Tale får du færre tapte anrop og brudd i samtaler
  • Rasker oppkoblingstid av samtaler

Hvordan få WiFi Tale

For å kunne ringe med WiFi Tale, trenger du en mobiltelefon som støtter 4G Tale og WiFi Tale. Blant telefonene som støtter dette er Sony Xperia XZSony Xperia XSony Xperia X CompactiPhone SEiPhone 6siPhone 7 og Samsung Galaxy S6 edge 32GB.

NB: WiFi Tale kan ikke brukes i utlandet.

Finner ikke dekning

Har du vært kunde hos en annen operatør og byttet til Saga Mobil og du ikke får dekning kan det være at telefonen er operatørlåst. Les mer om operatørlås under Faktura.

Har du ikke operatørlås?
  • Prøv og slå mobilen av/på. Ofte kan det være tilstrekkelig for å løse problemet.
  • Hvis ikke dette hjelper, forsøk å bruke SIM-kortet i en annen mobiltelefon for å avdekke hvor feilen kan ligge.
  • Det kan også ha oppstått en feil i mobilnettet som gjør at du ikke finner dekning. Kontakt Kundeservice slik at vi kan feilsøke videre sammen med Telenor.

HD lyd

For å kunne oppleve HD kvalitet på samtaler må du og den du er i samtale med være på 3G eller 4G nett samt at begge mobiltelefonene må ha støtte for HD lyd. HD lyd gjør at kvaliteten på samtalen blir veldig god, og stemmen høres klart og tydelig samtidig som at den reduserer bakgrunnsstøy.

3G – utfasing av 3G-nettet

Telenor slukker nå 3G nettet for kunne ta i bruk fremtidens teknologi i mobilnettet.  Frekvensene som i dag brukes til 3G skal tas i bruk til 4G for å sikre enda bedre kundeopplevelser i fremtiden. Hvordan påvirker det deg?

Det er ingen feil å melde for øyeblikket.

Du har 14 dagers ubetinget angrerett ved kjøp hos Saga Mobil.

Vi er her for å hjelpe deg! Finner du ikke det du leter etter kan du kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook. Husk å inkludere mobilnummeret ditt i henvendelsen dersom du sender e-post.

Åpningstider: mandag – fredag 08.00-16.00

Kundeservice: 917 69 000

E-post: kundeservice@sagamobil.no

Adresse: Saga Mobil AS, Altevannsveien 7, 9360 Bardu

990 938 547 MVA

Følg oss på sosiale medier