Kundeservice

Om du trenger mer informasjon er det bare å kontakte oss på telefon, eller sende oss en e-post. Husk å inkludere mobilnummeret ditt i henvendelsen dersom du sender e-post.

Åpningstider:
Mandag – fredag 08.00-16.00

Kundeservice: 03678 / 77 18 67 60
Utland: +47 77 18 67 60

E-post:
kundeservice@sagamobil.no

Adresse:
Saga Mobil
Industriveien 4
9360 Bardu

990 938 547 MVA

Bli kunde

Å bli kunde hos Saga Mobil skal være enkelt. Nedenfor finner du svar på vanlige spørsmål som kunder stiller oss:

Våre standard mobilabonnement har ingen bindingstid.

Ved overføring av ditt eksisterende nummer ordner vi med oppsigelse av abonnement hos din nåværende leverandør. Vi gjør oppmerksom på at et eventuelt bruddgebyr fra din nåværende leverandør ikke refunderes.

Dersom du ønsker å bruke ditt eksisterende nummer ved bestilling av abonnement hos oss skal du fylle inn nummeret ved bestilling.

Roaming er inkludert i alle våre bedrift+ abonnement. Alt som er inkludert i abonnementet ditt av data, MMS, SMS og minutter kan brukes i hele EU/EØS til samme pris som i Norge. Det er egne priser fra Norge til utlandet, land utenfor EU/EØS, skip, fly og for spesialnummer.

Som kunde hos Saga Mobil får du den samme suverene dekning og kapasitet som Telenors egne kunder.

Ved inngåelse av abonnement vil det bli foretatt en kredittvurdering. Alle kunder i Saga Mobil må være kredittverdige.

Priser Saga Mobil bedrift

Alle priser er i norske kroner og er uten mva. Startavgift pr. samtale er kr. 0,79.

Soner Samtaler pr. min. Sende SMS Sende MMS
Norden, Canada og USA 1,27 1,19 5,00
Europa 2,39 1,19 5,00
Verden sone 1 3,19 1,19 5,00
Verden sone 2 4,79 1,19 5,00

Norden, Canada og USA

Danmark, Sverige, Finland, Færøyene, Island, Canada og USA.

Europa

Albania, Andorra, Asorene, Australia, Belgia, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Estland, Frankrike, Gibraltar, Hellas, Hviterussland, Irland, Kroatia, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxenbourg, Makedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Nederland, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sveits, Tsjekkia, Tyrkia, Tyskland, Ukraina, Ungarn, Østerrike.

Verden sone 1

Grønland, Hongkong, Israel, Japan, Malaysia, New Zealand, Russland, Singapore, Sør-Korea, Taiwan, Australia, Bangladesh, Brasil, Kina, Pakistan, Thailand, Sør-Afrika.

Verden sone 2

Afghanistan, Algerie, Angola, Anguilla, Antigua og Barbuda, Argentina, Armenia, Aruba, Ascension, Azerbadsjan, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belize, Benin, Bermuda, Bhutan, Bolivia, Botswana, Brunei, Burkina Faso, Burundi, Cayman Øyene, Chile, Colombia, Cookøyene, Costa Rica, Cuba, De Forente Arabiske Emirater, De nederlandske Antiller, Den Dominikanske Republik, Den Sentralafrikanske Republik, Diego Garcia, Djibouti, Dominica, Ecuador, Egypt, Ekvatorial-Guinea, El Salvador, Elfenbenkysten, Eritrea, Etiopia, Falklandsøyene, Fiji, Fillipinene, Fransk Guiana, Fransk Polynesia, Gabon, Gambia, Georgia, Ghana, Grenada, Guadeloupe, Guam, Guatemala, Guinea, Guinea Bissau, Guyana, Haiti, Honduras, India, Indonesia, Irak, Iran, Jamaica, Jemen, Jomfruøyene(am.), Jomfruøyene (Brit.), Jordan, Kambodsja, Kamerun, Kapp Verde, Kasakhstan, Kenya, Kirgisistan, Kiribati, Komorene, Kongo, Kongo, Brazzaville, Kuwait, Laos, Lesotho, Libanon, Liberia, Libya, Macau, Madagaskar, Malawi, Maldivene, Mali, Marokko, Marshall-Øyene, Martinique, Mauritania, Mauritius, Mayotte, Mexico, Mikronesia, Mongolia, Montserrat, Mosambik, Myanmar, Namibia, Nauru, Nepal, Nicaragua, Niger, Nigeria, Niue, Nord Korea, Norfolk, Ny Caledonia, Oman, Palau, Palestina, Panama, Papua Ny-Guinea, Paraguay, Peru, Puerto Rico, Qatar, Réunion, Rwanda, Saipan, Salomonøyene, Samoa, San Marino, Sao Tome og Principe, Saudi Arabia, Senegal, Seychellene, Sierra Leone, Somalia, Sri Lanka, St. Helena, St. Pierre & Miquelon, St.Kitts & Nevis, St.Lucia, St.Vincent og Grenadinene, Sudan, Surinam, Swaziland, Syria, Tajikistan, Tanzania, Togo, Tokelau, Tonga, Trinidad og Tobago, Tsjad, Tunisia, Turkmenistan, Turks og Caicos Øyene, Tuvalu, Uganda, Uruguay, Usbekistan, Vanuatu, Venezuela, Vietnam, Wallis og Futuna, Zambia, Zimbabwe, Øst Timor.

Roaming er inkludert i EU/EØS i alle abonnement fra Saga Mobil. Alt som er inkludert i abonnementet ditt av data, MMS, SMS og minutter kan brukes i hele EU/EØS til samme pris som i Norge. Det er egne priser fra Norge til utlandet, land utenfor EU/EØS, skip, fly og for spesialnummer. For Saga Basis abonnement takseres bruk som i Norge.

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Soner Samtale pr. min. Motta samtale pr. min. SMS pr stk MMS pr stk Data pr. MB
Sone 1 0,- 0,- 0,- 0,- 0,-
Sone 2 1,99 0,79 1,99 3,99 0,79
Sone 3 4,79 0,79 1,99 3,99 1,59
Sone 4 11,99 0,79 3,19 3,99 11,99

Samtaler takseres pr sekund, med en minimumstakst på 30 sekunder. Samtaler i Europa og utenfor Europa takseres pr påbegynte minutt. Samtaler, SMS og MMS fra et land i en sone til et land i en annen sone vil alltid bli taksert etter den dyreste sonen. Mottak av SMS og MMS er gratis.

Nyhet: Fra 01.06.19 blir det billigere å bruke Saga Mobil i utlandet. Vi flytter følgende land til sone 2 (de gamle sonene er i parentes): Jersey (sone 4), Bahrain (sone 3), Israel (sone 3), Singapore (sone 3), Ukraina (sone 3), Kuwait (sone 3), Oman (sone 3), Puerto Rico (sone 4), US Virgin Island (sone 4).
 
Følgende land flyttes til sone 3 (de gamle sonene er i parentes): Monaco (sone 4), Vietnam (sone 4), Bosnia (sone 4), Dominican Republic (sone 4), Colombia (sone 4), Tonga (sone 4), Belarus (Hvite Russland) (sone 4), Armenia (sone 4), Azerbaijan (sone 4).

Sone 1
EU/EØS/Norden

Belgia, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, French Guiana, Gibraltar, Guadeloupe, Hellas, Irland, Island, Italia, Kroatia, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Martinique, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Reunion, Romania, San Marino, Saint Barthelemy, Saint Martin, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia og Nord-Irland, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn, Østerrike.

Sone 2

Australia, Bangladesh, Canada, Færøyene, Grønland, Hong Kong, Kina, Malaysia, Montenegro, Myanmar, Pakistan, Serbia, Sveits, Russland, Thailand, USA.

Sone 3

Albania, Andorra, Argentina, Bahrain, Brasil, Brunei, Chile, Ecuador, Egypt, El Salvador, Fiji, Guatemala, Honduras, Indonesia, Israel, Japan, Kambodsja, Kapp Verde, Kenya, Korea, Kuwait, Makedonia, Mexico, New Zealand, Nicaragua, Oman, Paraguay, Peru, Singapore, Sudan, Sør-Afrika, Sri Lanka, Taiwan, Tyrkia, Ukraina, Uruguay, Filippinene, De forente arabiske emirater, Saudi Arabia, Qatar.

Sone 4

Alle land som ikke er definert i Sone 1, Sone 2 eller Sone 3.

Tre-sifrede nummer

Alle priser er i norske kroner og er eks. mva.

Telefonnummer Oppstart Minuttpris
Brann, politi og ambulanse 0,00 0,00
145 0,79 1,59
175 0,79 1,59
177 0,79 1,59
Andre tre-sifrede nummer 0,79 0,79

Fire-sifrede opplysningstjenester

Alle priser er i norske kroner og er eks. mva.

Telefonnummer Oppstart Minuttpris
Opplysningen 1881 9,52 20,72
Opplysningen Utlandet 1882 9,52 20,72
Opplysningen 1880 16,90 25,90
Opplysningen 1860 Samisk 9,52 21,72
Opplysningen 1885 9,52 21,72
Opplysningen 1888 27,90 21,72
Opplysningen 1890 9,52 21,72
Nummeropplysningen IN 1945 0,00 0,50
Sett over 7,99

Fem-sifrede spesialnummer

Alle priser er i norske kroner og er eks. mva.

Telefonnummer Oppstart Minuttpris
Alle fem-sifrede spesialnummer 0,79 1,59

SMS

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Telefonnummer
SMS til 3, 4 og 5-sifrede nummer 0,79  –

800 xx xxx og 810-850 xx xxx nummer

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Telefonnummer Oppstart Minuttpris
800 xx xxx 0,79 0,99
810-814 xx xxx 0,79 0,99
815 xx xxx 0,79 2,59
820/829 00 xxx 0,79 5,99
820/829 01 xxx 0,79 6,99
820 02 xxx – 820 09 xxx 0,79 6,99
820/829 1x xxx 0,79 6,99
820/829 2x xxx 0,79 10,39
820/829 3x xxx 0,79 5,99
820 40 xxx 20,00 2,39
820 41 xxx 40,00 2,39
820 42 xxx 60,00 2,39
820 43 xxx 80,00 2,39
820 44 xxx 160,00 2,39
820 45 4xx 20,00 2,39
820 45 5xx 24,00 2,39
820 45 6xx – 820 45 999 20,00 2,39
820 46 4xx 40,00 2,39
820 46 5xx 48,00 2,39
820 46 6xx – 820 46 999 40,00 2,39
829 02 xxx – 829 09 xxx 0,79 5,86
820 47 xxx 60,00 2,39
820 48 xxx 80,00 2,39
820 49 xxx 160,00 2,39
829 40 xxx – 829 46 xxx 0,79 2,39
829 47 xxx – 829 48 xxx 2,07 2,39
820/829 5xx 0,79 6,79
829 49 xxx 4,39 2,39
820/829 6xx 0,79 8,39
820/829 7xx 0,79 12,79
820/829 8xx 0,79 17,99
820/829 9xx 0,79 21,59
85x xx xxxx 0,79 1,59
878 xx xxx 0,79 0,79
880 xx xxx 0,79 0,79

Nummer for innsamling

Alle priser er i norske kroner (mva-fri tjeneste)

Telefonnummer Oppstart Minuttpris
822/00-01 100,00 3,99
822/02-03 150,00 3,99
822/04-05 200,00 3,99
822/06-07 250,00 3,99
822/08-09 300,00 3,99
Priser når du bruker mobiltelefonen på et nett som er satt opp på skip, offshore, om bord i fly eller når du er koblet opp mot et satellittsystem.

MCP Offshore 4G

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Telefonnummer Minuttpris
Startpris 0,79
Ringe til Norge/EU 1,03
Ringe til øvrige land i Europa 15,99
Ringe til resten av verden 23,99
Mottak av samtaler 1,03
Sende SMS 4,00
Motta SMS 4,00
Sende MMS 8,00
Motta MMS 4,00
Datatrafikk pr MB 1,59

MCP skip, Norden

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Telefonnummer Minuttpris
Startpris 00,00
Ringe til Norge/EU 11,19
Ringe til øvrige land i Europa 15,99
Ringe til resten av verden 23,99
Mottak av samtaler 10,39
Sende SMS 4,00
Motta SMS 4,00
Sende MMS 8,00
Motta MMS 4,00
Datatrafikk (per MB) 55,20

MCP fly

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Telefonnummer Minuttpris
Startpris 00,00
Ringe til Norge/EU 9,59
Ringe til øvrige land i Europa 9,59
Ringe til resten av verden 15,99
Mottak av samtaler 9,59
Sende SMS 4,00
Motta SMS 0,00
Sende MMS 8,00
Motta MMS 8,00
Datatrafikk (per MB) 37,60

MCP Skip, resten av verden

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Telefonnummer Minuttpris
Startpris 00,00
Ringe til Norge/EU 44,00
Ringe til øvrige land i Europa 44,00
Ringe til resten av verden 44,00
Mottak av samtaler 44,00
Sende SMS 4,00
Motta SMS 00,00
Sende MMS 4,00
Motta MMS 4,00
Datatrafikk (per MB) 52,00

Priser til satellittelefon

Alle priser er i norske kroner og er uten mva.

Oppkobling Minuttpris
Inmarsat B 0,792 31,99
Inmarsat Aero 0,792 52,26
Inmarsat M 0,792 31,99
Inmarsat GAN/Fleet/swift 0,792 72,94
Inmarsat Mini-M 0,792 31,99
Inmarsat B GAN 0,792 39,26
Inmarsat B HSD 0,792 72,94
Iridium 8816 0,792 32,77
Irridium 8817 0,792 32,77
Globalstar 0,792 24,97
Thuraya UAE 0,792 10,67
Satellite Services Germany 0,792 0,53
MCP 0,792 12,62
Oration 0,792 24,97
Vodafone M2M 0,792 1,70
Onair 0,792 16,55
Aeromobile 0,792 8,20
Telenor Connexion (M2M) 0,792 0,92
Satellite Services Orange 0,792 0,53
Satellite Services COM4 0,792 0,53
United Nations 0,792 0,40

Forbruk utover inkludert innhold i abonnementspakkene Saga Bedrift+ 1GBSaga Bedrift+ 3GBSaga Bedrift+ 6GB, Saga Bedrift+ 12GB, Saga Bedrift+ 20GB og Saga Bedrift+ 50 GB. Prisene er eks. mva.

  • Oppstart kr 0,59
  • Pris pr min 0,49
  • Pris pr SMS kr 0,49
  • Pris pr MMS kr 1,59
  • Pris pr MB kr 0,79*

* Makspris kr 399,- eks. mva for bruk av mobildata i Norge og EU/EØS.

Roaming inkluderes i alle våre abonnement etter nye bestemmelser i EU. Nå kan alt som er inkludert i abonnementet ditt av data, MMS, SMS og minutter, brukes i hele EU/EØS, til samme pris som i Norge. Det er egne priser fra Norge til utlandet, land utenfor EU/EØS, skip, fly og for spesialnummer.

  • Datapakke 1GB – kr 99,- (eks. mva.)
  • Datapakke 5GB – kr 199,-  (eks. mva.)
  • Datapakke 10GB – kr 299,-  (eks. mva.)

Gjelder i Norge og EU/EØS. Ved kjøp av ekstra datapakke vil du bli belastet for prisen på din neste faktura, i tillegg til ditt faste månedlige beløp. Ubrukt data fra datapakken(e) legges til i Rollover, og blir med til neste måned. Maks oppspart data følger ditt abonnement, opp til dobbel mengde av månedlig datakvote. Du kan kjøpe så mange ekstra datapakker du vil. Ekstra datapakke bestilles via Saga Mobil MinSide app, MinSide på sagamobil.no, eller hos kundeservice.

Mobilt bredbånd** Pris Pris Flex
SAGA Bredbånd bedrift 5GB 229,-
SAGA Bredbånd bedrift 10GB 299,-
SAGA Bredbånd bedrift 20GB 499,- 199,-*
SAGA Bredbånd bedrift 50GB 699,- 199,-*
SAGA Bredbånd bedrift 100GB 899,- 199,-*

Prisene er eks. mva.

Mobilt bredbånd er sperret for bruk i utlandet.

* Mobilt Bredband Flex er inkludert i de tre største datapakkene. Er det en måned hvor det ikke er registrert bruk på ditt mobile bredband faktureres et månedsbeløp på KUN kr 199,- eks. mva.

**Bruk over inkludert innhold faktureres med kr 0,79 (eks. mva.) pr MB og hastigheten reduseres til 128 kbits. Makspris kr 899,- (eks. mva.). Sperring når bruken har oversteget makspris.

Produkt Pris
Bank ID Identifisering 0,59
Bank ID Signering 0,59
Betaling med Bank Axess på mobil 0,59

Prisene er eks. mva.

Tjeneste Etablering Mnd.avg.
Etablering nytt nr. 119,20 0,00
Mobilsvar 0,00 0,00
Tvilling sim/Datasim 39,00 25,00
Mobilfaks 0,00 19,00
Hemmelig nummer 79,20 5,00
Faktura – spesifisert på papir 200,00 50,00
Faktura – gebyr papirfaktura 0,00 59,00
Faktura – gebyr e-postfaktura 0,00 0,00
Faktura – purregebyr 67,00 0,00
Portering/nummerflytting til Saga Mobil 0,00 0,00
Gjenåpne sperret abonnement 200,00 0,00
Nytt SIM kort (inkl porto) 179,00 0,00

Prisene er eks. mva.

Telemetri Pris
Etablering 0,00
Månedsavgift 29,00
SMS 0,49
MMS 1,99
MB 0,79
Tale 0,49
Oppstart 0,59

Hastighet 1mb/s. Prisene er eks. mva.

Mobilt bredbånd* Pris Makspris
SAGA Bredbånd bedrift 1GB 99,- 159,-

Prisene er eks. mva. Mobilt bredbånd er sperret for bruk i utlandet.

*Bruk over inkludert innhold faktureres med kr 0,79 (eks. mva.) pr MB. Sperring når bruken har oversteget makspris.

Faktura

Vi sender faktura til våre kunder i begynnelsen av hver måned, og vi har 14 dagers betalingsfrist. Man kan velge mellom faktura på papir, e-post og eFaktura.

Innholdstjenester er digitalt innhold bestilt og betalt via mobiltelefon, og produktene kjøper man som regel via 4- eller 5-sifrede nummer. Tjenestene kan være ringetoner, logoer, stemmeavgivning via mobil, spill, betaling for annonser eller bompasseringer, parkering eller varslingstjenester.

Vi gjør oppmerksom på at noen innholdstjenester fungerer som abonnement med bindingstid, noe du som kunde må være oppmerksom på når du kjøper disse tjenestene. Prisene for disse tjenestene er bestemt av de ulike leverandørene/tilbyderne av tjenestene.

Man kan avslutte de fleste innholdstjenestene ved å sende STOPP til avsendernummeret for den aktuelle tjenesten. Du finner også en nyttig informasjonsportal om innholdstjenester her.

Alle våre abonnement faktureres en måned på forskudd. Det vil si at hvis du eksempelvis blir kunde den 15.ende i en måned, vil første faktura betale faste avgifter for perioden 15.ende og ut måneden i tillegg til neste måned. Fra faktura nummer to betaler du kun én månedsavgift om gangen.
Fakturakopi og spesifikasjon kan du laste ned på Min Side.
Som kunde i Saga Mobil kan du motta faktura via avtalegiro. Dette registreres i din nettbank, etter at du har mottatt første faktura fra oss. Denne betales som normalt, men neste faktura vil bli belastet i henhold til avtalegiro. Godta forespørsel om avtalegiro fra Saga Mobil i din nettbank, og din faktura blir fra neste måned sendt automatisk til din nettbank. Du kan også kontakte banken din for å få hjelp til å registrere avtalegiro.

Vi tilbyr per dags dato ikke e-faktura, men vi jobber med å få dette på plass.

Vi har minstefakturering og sender ikke ut faktura før den har oversteget 39 kr. Det vil si at om dine faste avgifter og forbruk er under 39 kr vil du ikke motta faktura før neste måned. Du kan finne fakturaen din på Min Side. Husk å sjekke søppelpost-filteret ditt dersom du mottar faktura pr e-post.
PIN og PUK finner du på baksiden av simkortet som fulgte med vårt velkomstbrev. Du finner også kodene på Min Side.

Dersom du har endret PIN-koden din til en selvvalgt kode, vil ikke dette være oppdatert på Min side. Da kan du eventuelt taste feil tre ganger slik at din mobiltelefon ber deg om PUK-kode i stedet. Da får du sette ny PIN-kode igjen.

Bytte PIN-kode: Mange telefoner lar deg bytte PIN-kode til SIM-kortet ditt via innstillingsmenyene, gjerne lokalisert under «sikkerhet» eller lignende. Det finnes imidlertid en kjappere metode som virker på alle telefoner. Slik går du frem:
Tast inn **04*gammel PIN-kode*ny PIN-kode*ny PIN-kode#
Trykk Ringe-knappen (det grønne røret)
Du har fått ny PIN-kode!

Du kan bestille nytt SIM-kort til ditt eksisterende abonnement på Min Side. Hvis det er et helt nytt abonnement du ønsker, så bestilles dette via våre bestillingssider. Du kan også bestille et tvillingkort eller datakort ved å kontakte Kundeservice.

Saga Mobil har ikke operatørlåste telefoner. Hvis du har byttet til Saga Mobil og din mobil ikke vil virke med simkort fra Saga Mobil har telefonen operatørsperre fra din tidligere leverandør. For at din mobil skal kunne virke med simkort fra Saga Mobil, må operatørlåsen deaktiveres. Du må derfor ta kontakt med kundeservice hos din tidligere operatør og be om å få tilsendt kode for deaktivering av operatørsperre.

Ved henvendelse til kundeservice vil du bli bedt om å oppgi en IMEI-kode. Denne koden (15 siffer) finner du på telefonen bak batteriet, eller ved å taste *#06#. Her er lenker til veiledninger for fjerning av operatørlås hos Telenor og Telia.

Har du operatørlåst iPhone kan du først forsøke å låse opp telefonen via veiledningen du finner på tidligere operatørs hjemmeside. Hvis dette ikke fungerer, forsøk følgende fremgangsmåte:

  1. Ta kontakt med kundeservice hos operatøren hvor du kjøpte telefonen. De legger inn en bestilling hos Apple om at telefonen skal frigjøres for operatørlås.
  2. Med nåværende SIM-kort satt inn i telefonen, kobler du din iPhone til PC/MAC med medfølgende kabel, synkroniserer og tar sikkerhetskopi. Dette gjøres via iTunes, som kan lastes ned via apple.com.
  3. Uten å koble iPhone fra PC/MAC bytter du simkortet i telefonen med simkort fra Saga Mobil. Trykk på Restore og iTunes vil slette all informasjon fra din iPhone.
  4. Etter at prosessen med å fjerne all informasjon på iPhone er fullført, må telefonen reaktiveres. Når dette er fullført er telefonen uten operatørlås og SIM-kortet fra Saga Mobil vil fungere slik det skal.
  5. Last inn igjen sikkerhetskopi fra iTunes og synkroniser.

Innstillinger og oppsett

Manuelle innstillinger for iPhone/iOS

Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Sjekk at Mobildata er aktivert (grønn)

Sjekk at MMS er aktivert:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Meldinger
  • Sjekk at MMS-meldinger er aktivert (grønn)

Legg inn innstillinger for MMS og Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Velg Mobildatavalg
  • Velg Mobildatanettverk
  • Under Mobildata skal APN være utfylt med telenor.smart (Brukernavn og passord skal stå blanke)

Under MMS skal følgende være fylt ut:

  • APN: telenor.smart
  • MMSC: http://mmsc
  • MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no:8080
  • Maks MMS-størrelse: 2097152

Manuelle innstillinger for Android:

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.

Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:

  • Gå til Innstillinger
  • Under Nettverkstilkoblinger, velg Flere nettverk
  • Velg Mobilnett
  • Sjekk at Mobildata er haket av

Legg så inn innstillinger for MMS og Internett:

  • Velg Tilgangspunktnavn
  • Trykk på plusstegnet til venstre for menyknappen
  • Navn: Telenor
  • APN: telenor.smart
  • MMSC: http://mmsc/
  • MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no
  • MMS-port: 8080
  • MCC: 242
  • MNC: 01
  • Godkjenningstype: PAP
  • APN-protokoll: IPv4/IPv6
  • Lagre
  • Marker det nye tilgangspunktsnavnet for at dette skal brukes

Abonnement og tjenester

Hvis du har mistet eller blitt frastjålet mobiltelefonen din, eller du av andre årsaker ønsker å sperre ditt abonnement, kan du gjøre dette på Min side. Du kan også kontakte kundeservice på tlf 03678 mellom kl 08:00 og 16:00.

Du kan sperre mobilnummeret ditt etter åpningstid ved å ringe til tlf 03678 og følge den automatiske telefonbeskjeden. Legg da igjen ditt navn og nummer, samt en firesifret kode som du må huske når du skal gjenåpne abonnementet.

Vi gjør oppmerksom på at det er behandlingstid på eposter mottatt utenom våre åpningstider på kundeservice.

Gjenåpne abonnement

For å gjenåpne et sperret abonnement må du kontakte oss på tlf 03678 i åpningstidene våre.

Hvis ditt abonnement har blitt sperret grunnet manglende betaling, er det viktig at du betaler din faktura snarest. For at vi skal kunne gjenåpne ditt abonnement raskt må vi ha kvittering av innbetaling gjort i bank. Send denne på e-post til kundeservice@sagamobil.no og merk den med mobilnummeret ditt. Alle utestående faktura må være betalt for at vi skal kunne gjenåpne ditt abonnement.

Bruk innenfor EU/EØS er inkludert i ditt abonnement. Eks: Har du 1 GB inkludert i ditt abonnement, kan denne også brukes på reiser innen EU/EØS. Du kan i tillegg bestille ekstra datapakke(r) på Min Side, eller hos kundeservice. Datapakken(e) gjelder for bruk både i Norge og EU/EØS.

De nye reglene for bruk av mobilabonnement på reise i EU/EØS innebærer at sluttbruker ikke skal betale ekstra for samtaler, SMS eller datatrafikk på reise i disse landene. Reglene gjelder ikke når sluttbruker ringer fra Norge og til utlandet.

Saga Mobil AS stiller samtidig krav om «Rimelig bruk» (Fair Use Policy) for bruk i EU/EØS området. Disse er i tråd med retningslinjene til NKOM.

  • Sluttbruker må være innbygger eller ha andre stabile forbindelser til Norge.
  • Sluttbruker må over en fire måneders periode oppholde seg og bruke mobilen mer hjemme i Norge enn på reise i EU/EØS-land.

Før du reiser anbefaler vi at du sjekker priser for området du skal til, da prisene kan variere en god del. Vær spesielt oppmerksom på priser for mobilsurfing. Når du ankommer ditt reisemål, vil du motta en SMS fra Saga Mobil som inneholder priser i landet du befinner deg i. Oversikt over våre utlandspriser finner du Saga Mobil privat eller Saga Mobil bedrift.

Har du problemer med å få ditt abonnement til å fungere i utlandet, kan det være at du benytter deg av feil operatør. Saga Mobil har gjennom Telenor avtaler med spesifikke leverandører i hvert land, og det er derfor ikke alle operatører i utlandet man kan benytte. Saga Mobil har de samme avtalene i utlandet som Telenor har.

BankID på mobil er en elektronisk identifikasjons- og signeringsløsning som du kan benytte i forbindelse med innlogging i og betaling i nettbank. Tjenesten BankID må bestilles i din nettbank eller via bankens kundeservice.

Når du blir kunde i Saga Mobil må du registrere BankID på nytt i nettbanken. Dette gjør du ved å logge deg inn i nettbanken med din kodebrikke, eller ved å kontakte din bankforbindelse for å få hjelp til å registrere tjenesten.

Nyttig å vite om BankID
BankID på mobil virker selv om du flytter SIM-kortet fra en mobil til en annen, men bytter du SIM-kort må du registrere tjeneste på nytt i din nettbank. Tjenesten fungerer også i utlandet så lenge du har dekning. BankID kan ikke bestilles med et Tvilling-kort.

For hjelp og mer informasjon om bankID, sjekk her.

Med abonnement fra Saga Mobil kan du ha 4 simkort knyttet til ditt mobilabonnement. Hovedkort, tvilling tale, datakort 1 og datakort 2.

Du kan bestille i ekstra simkort til ditt abonnement i vår MinSide App,  på MinSide på sagamobil.no, eller ved å kontakte kundeservice på telefon 03678. Du kan også sende epost til kundeservice@sagamobil.no

Nyttig å vite om bruk av tvilling tale, datakort 1 og datakort 2

Tvilling Tale:
Med Tvilling Tale får du et ekstra simkort knyttet til ditt mobilnummer, og er en nyttig tjeneste for deg som ønsker å bruke to mobiler. Med tvilling-SIM har du ett abonnement, to mobiler og ett mobilnummer.

Når noen ringer deg og begge mobilene er på, vil det ringe på begge samtidig. Ditt tvilling-SIM har et eget nummer, men når du ringer ut vil det være ditt vanlige mobilnummer som vises hos mottaker av samtalen. Dette gjelder uavhengig av hvilken mobiltelefon du ringer fra, så lenge du befinner deg i Norge (fra utlandet vil ditt tvilling-nummer vises). Det samme gjelder når du sender/mottar SMS. Du kan i tillegg ringe ut fra begge mobiltelefonene samtidig.

  • Det er ikke mulig å ringe mellom mobilene da dette er en enbrukertjeneste.
  • Meldinger som sendes fra tvilling SIM til et fire- eller femsifret nummer, vil bruke nummeret til Tvilling-SIM som avsenderadresse. Svar fra tjenesten vil derfor komme til mobilen som benytter tvilling-simkortet.
  • Noen spesialmeldinger til hoved-SIM blir ikke kopiert til tvilling-SIM. Eksempel på meldinger som ikke kopieres er telefonoppsett (WAP, MMS), MobilHandel, MMS-varsel og SMS med prisinformasjon i utlandet.
  • Hovedkortet styrer all viderekobling. Du bestemmer selv hvor samtalene skal viderekobles til. Men de blir automatisk viderekoblet til Mobilsvar når mobiltelefonen med tvilling-SIM er opptatt, eller når mobiltelefonen med hovedkortet befinner seg utenfor dekning eller er slått av, og du ikke svarer på mobiltelefonen med tvillingkortet.

Datakort 1 og 2:
Med datakort 1 og datakort 2 kan du bruke 2 ekstra mobile enheter på ditt abonnement.

NB! Den inkluderte datamengden i abonnementet gjelder også for bruk av mobildata på tvilling tale, datakort 1 og datakort 2.

Datakontroll Utland er forbrukskontroll-tjeneste for datatrafikk i utlandet som automatisk er aktiv. Tjenesten vil sperre for datatrafikk i utlandet når forbruk har nådd 500,- i kalendermåneden. Når 80 % av beløpsgrensen er nådd, vil det bli sendt et varsel med informasjon om forbruk.

Dersom du ønsker å fortsette datatrafikken i utlandet kan du sende kodeord FORTSETT UTLAND til 1999. Dersom du har valgt å fortsette ditt forbruk, vil du IKKE motta flere forbruksvarslinger før du har brukt 80% av en øvre beløpsgrense på kr 20.000,00. Bruk av data vil bli sperret når man har brukt 100% av beløpsgrensen.

Hvis du har valgt å ikke fortsette datatrafikk utland, vil du automatisk bli sperret for datatrafikk i utlandet ut inneværende måned, når grensen er nådd. Du vil motta et varsel som informerer om dette. Grensen på 500,- vil automatisk aktiveres igjen neste måned.

Ved å sende kodeord STATUS UTLAND til 1999 får du en melding med informasjon over ditt dataforbruk i utlandet hittil inneværende måned.

Dersom du ikke lenger ønsker å benytte tjenesten kan du sende kodeord STOPP UTLAND til 1999. Du vil da ikke lenger motta varsler eller bli sperret ved et nådd forbruk på kr 500,-

  • Vilkår: Du kan lese våre vilkår her.
  • Oppsigelse: Vi har ingen bindingstid på våre ordinære abonnement, og du kan si opp abonnementet når det måtte passe. Men, du er selvsagt velkommen tilbake som kunde hos oss i Saga Mobil.

Forhandlet avtale med Saga Mobil

Har din bedrift fremforhandlet en egen, kundespesifikk avtale med Saga Mobil, hvor priser og øvrige vilkår er avtalt spesielt mellom partene, har denne avtalen forrang for forretningsvilkårene, som er offentliggjort i de ordinære vilkårene. Det betyr at forretningsvilkårene kun gjelder så langt de passer, og dersom det er motstrid mellom din bedrifts kundespesifikke avtale og forretningsvilkårene, så er det din bedrifts avtale som gjelder.

Du vil få SMS varsel fra oss når ditt inkluderte dataforbruk overstiger 80% av inkludert innhold. Bruk utover inkludert data i alle pakkeabonnement Bedrift+ belastes med kr 0,79 pr MB og med en makspris på bruk av kr 399,- pr mnd. Om du trenger ekstra datapakker (1GB, 5GB eller 10GB), kan du bestille det på «Min side» eller ved å kontakte Kundeservice. Datapakker gjelder for bruk både i Norge og EU/EØS, og har en varighet på 30 dager. Du kan bestille flere datapakker.

Vi lanserer Data Rollover som standard i alle våre mobilabonnement, både for privatkunder og bedriftskunder. Med denne lanseringen blir Saga Mobil enda mer konkurransedyktige i markedet!

Slik fungerer det:

  • Ubrukt mobildata fra din faste datapakke går automatisk videre til påfølgende måned.
  • Eksempel: Privat+ med 6 GB inkludert i abonnementet, og forbruk på 4 GB. 2 GB i Rollover til neste måned, og du har da 8 GB datapakke tilgjengelig.
  • Datamengden vil ikke kunne overstige dobbel datamengde, dvs. at et 6 GB abonnement maksimalt kan ha 12 GB data til disposisjon.
  • Bestiller du ekstra datapakke en måned vil ubrukt data i pakken bli med over i neste måned.

Data Rollover er inkludert i alle våre mobilabonnement

  • Du kan selv endre abonnement på Min Side.
  • Endringen vil tre i kraft første dag i neste kalendermåned.
  • Du kan også endre ditt abonnement ved å kontakte vår kundeservice, telefon 03678, eller e-post kundeservice@sagamobil.no.

Hvis du ønsker å endre eier for et telefonnummer, kan du foreta et eierskifte. Ved hjelp av et eierskifteskjema kan abonnementet enkelt overføres til en ny eier. Husk at eier av abonnementet alltid er juridisk og økonomisk ansvarlig. Eierskifteskjema finner du her. Ferdig utfylt skjema kan sendes til kundeservice@sagamobil.no

Dekning

Som kunde i Saga Mobil har du Telenor-dekning. Alle våre kunder har samme dekning og kvalitet som Telenors egne kunder.

Saga Mobil benytter Telenor sitt nett og vi tilbyr derfor 4G-dekning hvor Telenor tilbyr dette.

Hvordan få 4G-dekning?
  • Her kan du sjekke om området du befinner deg i har 4G dekning.
  • Mobiltelefonen du benytter må støtte for 4G.
  • Alle SIM-kort fra Saga Mobil er klargjort for 4G.

Med 4G tale fra Saga Mobil får du bedre dekning

Tidligere har det ikke vært mulig å ringe fra 4G nett da dette har vært et mobilnett får databruk. Det er ikke lengre slik og med produktet 4G Tale kan du ringe fra 4G nett akkurat slik du er vant til fra 2G og 3G mobilnett. Det er mange fordeler med denne tjenesten, og det koster heller ikke noe ekstra.

Fordeler med 4G Tale

  • Bedre dekning for tale – ikke minst innendørs
  • Det går raskere å koble opp samtaler. Gjerne to til tre sekunder der det ellers kan gå opp mot 10 til 15 sekunder
  • Samtaler med 4G Tale har HD kvalitet
  • Du kan både prate og surfe på internett samtidig

Hvordan får du 4G Tale

  • Du trenger en mobiltelefon som støtter tjenesten 4G Tale
  • Du kan gå inn på «Min side» og aktivere produktet
  • Du får en SMS fra Saga Mobil som bekrefter at vi har aktivert 4G Tale på din mobil. Etter du har mottatt SMS, må du oppdatere din mobiltelefon med siste programvare -versjon. Slik gjør du det:
    • a) På Samsung: Innstillinger > Om enheten > Programvareoppdatering > Oppdater nå
    • b) På Sony: Innstillinger > Om telefonen > Programvareoppdateringer
    • c) På iPhone: Oppgrader til siste programvare. Last ned nye operatørinnstillinger ved å gå inn på Innstillinger/Generelt/Om… Aktiver 4G Tale ved å gå inn på Innstilinger>Mobilnett>Mobildatavalg>Aktiver 4G, og velg Tale og data
  • Slå av og på telefonen

Hvis du har spørsmål om tjenesten kan du ringe vår kundeservice tlf 03678

Har du trådløst nett – gir vi deg dekning!

Med WiFi Tale fra Saga Mobil kan du ringe og sende meldinger fra din mobiltelefon selv om du mangler dekning i mobilnettet. Alt du trenger er å være pålogget ditt trådløse nett med din telefon. WiFi Tale gir deg god innendørs dekning og samme gode samtalekvaliteten som du er vant til fra mobilnettet.

Dette er WiFi Tale

  • WiFi Tale gir deg mulighet til å ringe og sende meldinger via trådløse nett
  • Fungerer på alle trådløse nett i Norge
  • Det er sømløs overføring av samtale mellom WiFi tale og 4G- nettet
  • WiFi Tale er en del av ditt abonnement uten ekstra kostnad.

Fordeler med WiFi Tale

  • Bedret dekning innendørs for tale
  • Du bruker telefonen på vanlig måte når du skal ringe eller sende meldinger
  • Med WiFi Tale får du færre tapte anrop og brudd i samtaler
  • Rasker oppkoblingstid av samtaler

Hvordan få WiFi Tale

For å kunne ringe med WiFi Tale, trenger du en mobiltelefon som støtter 4G Tale og WiFi Tale. Blant telefonene som støtter dette er Sony Xperia XZSony Xperia XSony Xperia X CompactiPhone SEiPhone 6siPhone 7 og Samsung Galaxy S6 edge 32GB.

NB: WiFi Tale kan ikke brukes i utlandet.

Har du vært kunde hos en annen operatør og byttet til Saga Mobil og du ikke får dekning kan det være at telefonen er operatørlåst. Les mer om operatørlås under Faktura.

Har du ikke operatørlås?
  • Prøv og slå mobilen av/på. Ofte kan det være tilstrekkelig for å løse problemet.
  • Hvis ikke dette hjelper, forsøk å bruke SIM-kortet i en annen mobiltelefon for å avdekke hvor feilen kan ligge.
  • Det kan også ha oppstått en feil i mobilnettet som gjør at du ikke finner dekning. Kontakt Kundeservice slik at vi kan feilsøke videre sammen med Telenor.

For å kunne oppleve HD kvalitet på samtaler må du og den du er i samtale med være på 3G eller 4G nett samt at begge mobiltelefonene må ha støtte for HD lyd. HD lyd gjør at kvaliteten på samtalen blir veldig god, og stemmen høres klart og tydelig samtidig som at den reduserer bakgrunnsstøy.

Telenor slukker nå 3G nettet for kunne ta i bruk fremtidens teknologi i mobilnettet.  Frekvensene som i dag brukes til 3G skal tas i bruk til 4G for å sikre enda bedre kundeopplevelser i fremtiden. Hvordan påvirker det deg?

Driftsmeldinger